zondag 17 juli 2016

Philomena van Wamel

 




Philomena van Wamel

De binnen- en buitenwereld van de mens (micro-macro) inspireren mij tot het maken van beelden. De verbindingen en relaties tussen elkaar, welke steeds in ontwikkeling zijn en veranderen, probeer ik in beeld te brengen en probeer ik steeds nieuwe uitdrukkingsvormen voor te vinden. Ik probeer het zichtbare en onzichtbare verband tussen binnen en buiten de mens zichtbaar te maken in gelaagde en gecomprimeerde beelden.
Door deze gelaagdheid heen probeer ik, zoals je een ui afpelt, bij de essentiële kern van leven te komen. Zo je wilt de levensenergie, het innerlijk licht of zielenlicht.
Terugkerende thema’s in mijn werk zijn groei, natuur, transformatie en innerlijk licht.
Via de materie (verf en doek, foto’s, potloden, inkt, ecoline en papier en gecombineerde technieken) ondervind ik een prachtige reis in het mezelf en de wereld om mij heen te kunnen plaatsen. In feite is dit via een alchemistische weg, op zoek naar het lapis philosophorum.
Leren, groeien gaat via en met mensen waarmee je verbindingen en relaties legt welke gaan over vele lagen van jouw zijn. Dit gegeven, en hiermee het zoeken naar de menselijke natuur is mijn zoektocht om helderheid en harmonie te vinden. Hiervoor gebruik ik soms ook letterlijk elementen uit de natuur.















Philomena van Wamel woont en werkt in Nijmegen, Nederland
Mijn werk wordt gepresenteerd door diverse kunstuitleencentra als: ToArt Arnhem, KUZ-Kunstuitleen Zutphen en Novio Arte te Nijmegen

Van WamelVan WamelVan Wamel


EXPOSITIES
2016
  • Ubud Bali, Indonesië - Solo
  • Open Ateliers Krayenhoffkazerne, Nijmegen - Groep
  • Kerkje van Persingen, Persingen - Duo
  • St. Maartenskliniek, Nijmegen, afdeling Reumatologie - Solo
  • Galerie ’t Blauwe Huis, Heerlen - Groep
  • De Ontmoetingskerk Meijhorst, Nijmegen – Groep
  • Villa Klein Heumen, Nijmegen- Solo
  • Museum Het Petershuis, Gennep- Groep

Van WamelVan WamelVan WamelVan Wamel

Van WamelVan Wamel














Geen opmerkingen:

Een reactie posten